مربیگری باراسل

برای داشتن مدرک مربیگری باراسل در ابتدا لازم است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. گذراندن ۷۰ ساعت متوالی در کلاس‌های باراسل الزامی است. و حتماً باید این دوره‌ی ۷۰ ساعته را در کلاسهای باراسل خانم امیدی (باشگاه انقلاب) و یا دیگر مربیان رسمی باراسل بگذرانید.
  2. داشتن مدرک آناتومی ضروری است. آناتومی به معنای شناخت اندام های مختلف بدن و آشنایی با موقعیت آنها در بدن می باشد. هر چه شناخت شما از بدن انسان بیشتر باشد مسلماً در مربیگری باراسل موفق‌تر خواهید بود و رشد شما سریعتر است.

برای اخذ مدرک آناتومی لازم است که در کارگاه های آناتومی شرکت کنید که برای شرکت در این کارگاه به مدارک زیر نیاز دارید:

  • داشتن اصل شناسه و داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه
  • تصویر مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • دو قطعه عکس پرسنلی سه در چهار
  • فیش واریزی
  1. باید در کارگاه سه روزه باراسل که هرچند ماه یکبار در تهران برگزار می‌شود شرکت کنید و موفق به کسب حداقل نمره ۱۴ شوید. لازمه موفقیت در این کارگاه سه روزه جذاب و در عین حال سخت، داشتن بدنی آماده و منعطف است. اگر شما موفق به کسب نمره قبولی نشوید نشانگر این است که بدن شما هنوز آمادگی لازم را برای مربیگری باراسل ندارد.

مربیگری

 

نکات مهم برای افراد علاقه‌مند به مربیگری

  1. باراسل ورزش بسیار بسیار سنگین کششی و قدرتی می باشد. پس اگر هدف شما مربیگری باراسل است توصیه می‌کنیم که از قبل بدن خود را با انجام ورزش های سبک تر آماده کنید.
  2. حتی کسانی که در رشته‌های دیگر ورزشی قوی و حرفه ای هستند، لزوماً در باراسل نمی‌تواند موفق باشند و برای مربیگری در این رشته نمره عالی کسب کنند. ملاک اصلی نمره تنها انجام اصولی و صحیح حرکات باراسل است نه چیز دیگری.
  3. کسانی که برای مربیگری باراسل در باشگاه‌های دیگر فعالیت داشته اند، باید توجه داشته باشند که حتماً مربیان باشگاه تحت نظارت و مورد قبول خانم امیدی باشد.
  4. چنانچه کسی در کارگاه های مربوطه موفق نشود نمره بالای ۱۴ کسب کند، میتواند در کارگاه خانم هنگامه امیدی شرکت کند و اگر از نظر خانم امیدی پیشرفت داشته باشد میتواند در این کلاس شرکت نماید.
  5. برای حفظ کیفیت کلاسهای باراسل، کسانی که موفق می شوند مدرک مربیگری را اخذ نمایند باید حداقل ۳۰ ساعت کارآموزی باراسل را انجام دهند.

داوطلبان مربیگری باراسل با معیارهای زیر سنجیده می شوند

  1. پایداری و ممارست در انجام حرکات و تمرینات به صورت پیوسته ، در مدت زمان طولانی ، به شکل اصولی و صحیح. (۲ امتیاز)
  2. مهارت در اجرای متناسب حرکات در کمال زیبایی و ظرافت. (۱ امتیاز)
  3. تمرکز روی گردش زانوها به سمت بیرون و منقبض کردن پاها در طول انجام حرکات. (۲ امتیاز)
  4. منقبض کردن باسن در هنگام باز کردن و چرخش پا ها بسیار حائز اهمیت است. (۲ امتیاز)
  5. داشتن بدنی منعطف و قوی . (۲ امتیاز)
  6. انجام حرکات فلکس دپوینت به صورت کامل و نرم ، که یکی از مهمترین معیارها است. (۲ امتیاز)
  7. در حرکات بازشونده پا نباید به صورت پرتابی و ضربه ای باز شود. (۲ امتیاز)
  8. استفاده از ماهیچه های شکم در انجام  حرکات قدرتی ، و عدم استفاده از سر و گردن و انجام حرکات غیر اصولی هنگام بالا آوردن پاها. (۱ امتیاز)
  9. کنترل پاها هنگام پایین آوردن و عدم رها کردن آنها با کمک ماهیچه های شکم. (۲ امتیاز)
  10. هماهنگی با ریتم موسیقی در طی مدت کلاس.( جاماندن از ریتم نشانه خستگی و ضعف عضلات است که این موضوع شما را از مربیگری باراسل دور می‌کند.)

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *